Selecteer een pagina

FAQ

Ik ben aangemeld of ik heb mijn kind aangemeld, maar ik heb nog niks gehoord?

Nadat u het aanmeldformulier heeft ingevuld, nemen wij binnen enkele weken contact met u op voor een telefonische screening. Indien u na drie weken nog niets heeft gehoord, kunt u contact opnemen met het secretariaat.

Hebben jullie een wachtlijst?

Na het intakegesprek/screening komt u of uw kind op de wachtlijst. Helaas is het niet mogelijk om een duidelijk antwoord te geven over de wachttijd. Houd er rekening mee dat na het intakegesprek/screening het nog enkele maanden kan duren voordat uw behandeling start. Dit is echter een schatting. De wachttijd kan, afhankelijk van de situaties binnen de actieve behandelingen, korter of langer worden. 

Voor specifieke verwachtingen over de wachttijd kunt u contact opnemen met het secretariaat, klik hier voor de contactgegevens. 

Wie vergoedt de behandelingen?

De behandelingen worden door de zorgverzekering vergoed vanuit de basisverzekering. Het percentage die de zorgverzekeraar vergoedt is afhankelijk van uw pakket. Tevens geldt wettelijk voor iedereen van 18 jaar en ouder een verplicht eigen risico voor de basisverzekering. Het kan dus betekenen dat u een deel van de behandelingen zelf moet betalen. Voor meer informatie over uw eigen risico en vergoedingen kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Ik heb een klacht

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Wij doen ons uiterste best om u correcte informatie te geven en u de behandeling te bieden die bij u past. Mocht er desondanks onvrede of een klacht ontstaan, dan kunt u dat bij ons kenbaar maken. Het is voor ons van groot belang dat u snel en laagdrempelig wordt geholpen, wij gaan daarom graag met u in gesprek om uw klacht te verhelpen. Voordat u een klacht indient, kunt u uw ontevredenheid uitspreken richting de betrokken medewerker. Indien de klacht niet kan worden opgelost met de betrokken medewerker, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris kan u bijstaan en adviseren in het formuleren van de klacht en samen met u op zoek gaan naar een oplossing. U kunt ook direct bij de klachtenfunctionaris terecht indien u de klacht liever niet met de desbetreffende medewerker bespreekt. U ontvangt binnen één week een ontvangstbevestiging. Vervolgens zal de klachtenfunctionaris contact met u opnemen. De klacht zal worden behandeld binnen een termijn van zes weken, maar uiterlijk binnen tien weken indien de termijn verlengd dient te worden om tot een redelijk oordeel en goede afhandeling te kunnen komen. De klachtenfunctionaris binnen TMH kan u op uw verzoek adviseren over het indienen van een klacht, u bijstaan bij het formuleren van de klacht en de mogelijkheden onderzoeken om tot een oplossing van de klacht te komen. De klachtenfunctionaris kan u ook informeren over andere instanties waar u met uw klacht terecht kunt. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken op: info@terramentalhealth.nl

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt op de volgende manieren een klacht indienen:

– Per email: info@terramentalhealth.nl 

– Middels het online klachtenformulier onderaan deze pagina 

– Per brief: Klachtenfunctionaris Terra Mental Health, Louwesweg 6 1066 EC Amsterdam 

 

Vermeld daarbij het volgende:

 – Over wie u een klacht heeft 

– Een korte en duidelijke omschrijving van de gebeurtenis of de beslissing waarover u een klacht heeft

 – Wat uw bezwaren zijn tegen die gebeurtenis/beslissing – Uw naam, adres, woonplaats, emailadres en uw geboortedatum 

Kind en Jeugd

Wie vergoedt de behandelingen?

De hulpverlening voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed door de gemeente. Wij hebben contracten met verschillende gemeentes. Een overzicht van gecontracteerde gemeenten vindt u hier. De zorg voor jeugdigen vanaf 18 jaar wordt vergoed door de zorgverzekering. Voor meer informatie over vergoedingen van de zorgverzekering vindt u hier.